Dagens citat

9 augusti 2012

Dagens tankar

Då var det dags för en ny dag igen då. Usch det börjar bli kallt på morgnarna nu. Bara 7,5 grader här nu... brrr.
Idag står stapling av ved på agendan. Sen får vi se om det hinns med nån tur till golfis oxå. Annars blir det ju imorrn eftermiddag. Blev en sväng igår kväll efter många om och men. Fick gå en 9-hålsrunda själv pga att det var så många som skulle gå ut när jag och Lisbeth hade tänkt gå. Så då la vi ner det.
Usch, det känns så fruktansvärt tråkigt att golfsäsongen börjar gå mot sitt slut :(
 Nåväl, ska väl hoppas att det går att spela åtminstone fram i oktober. 


Annars går mina dagar just nu i tankfullhet. Det är mycket som snurrar i mitt huvud. Vad och hur ska jag göra för att kunna gå vidare. Känslan av ensamhet är så påtaglig, tror själv att det är att jag måste göra detta jobb helt på egen hand. Att göra mej av med det förflutna, hitta mitt eget jag och stå stark i mej själv. Jag vet inte hur men det kommer troligen som det ska. Svaren på alla mina frågor finns inom mej själv. 


Sen är det oxå den biten att inse att jag är beroende av vissa saker är j-vligt tuff. Men jag ska ta mej ur det, jag har fattat det beslutet nu. Det blev en rejäl spark i magen att inse detta. Jag undrar vad jag pysslar med egentligen, men det känns iaf väldigt skönt att nu komma till insikt. Jag både kan och vill göra något åt detta. Ett utav alla de steg jag ska ta. Varje dag är just nu en seger och jag tillåter det att vara så.
Mitt besök hos nya frissan igår blev mycket lyckat, detta kommer att funka kanonbra känner jag. Hon förstod precis hur jag vill ha mitt hår, sånt känns bara så gott. Är ju lite stolt över mej själv att jag vågade säga ifrån och visa att jag inte accepterar min tidigare frissas beteende.
Menar att om jag hade struntat i min bokade tid och inte ens hört av mej så hade jag blivit debiterad, men hon kan göra det utan att det händer något. 
Fast iofs förlorade hon en kund på detta viset. Nåväl, det är hennes bekymmer. Nu har jag hittat en bra tjej som klipper mej och det är viktigast för mig. 
Nu så har andra koppen kaffe slunkit ner och jag börjar vakna till liv, så nu börjar det så smått bli dags att fånga den här dagen. Så nu säger jag: Over and out :))



2 kommentarer:

  1. Tänk att det förflutna påverkar oss mer än nuet! På något sätt känns det orättvist. Kämpa på vännen, du har tagit fram styrkan inom dig. Låt den växa vidare!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Tack goa syster för dina ord... de värmer i hjärtat. Stoor kram till dej oxå

    SvaraRadera

Sun Bear