Dagens citat

18 augusti 2012

En liten lördags-tittin!!!

Sitter återigen på jobbet då.. natt nummer 2 denna helg. Är just nu vansinnigt trött så det kommer att gå åt många och stora koppar kaffe inatt... Sovit bra på dagen, lite för länge bara... hatar när det blir stressigt innan jag ska iväg... Nåväl, nu har iaf första koppen åkt ner och det är snart dags att gå ut och lösa av mina kollegor.. håller tummarna att denna natt blir lite lugnare än gårdagsnatten.
Usch, hann ju nästan inte med att äta.. kutade som en galning mest hela tiden... sen har viss akutpersonal mage att komma och fråga om vi (läs jag) kunde både hämta och lämna patienter som skulle röntgas eftersom de hade sååå mycket att göra inne på akuten. Nu får det banne mej vara nog... blir så förbannat trött och less när de uskorna håller på så... F-n jag var ju ensam uska här på röntgen ju.. ska hinna med att serva 2 sköterskor + en massa annat pyssel som är vår arbetsuppgift. Uppgifter som vi normalt är 2 uskor att dela på. När jag sedan kommer in på akuten så sitter allihop!!!! och fikar!!!! Då tände fru Nilsson på alla... Får väl tillägga att det bara är ett fåtal som håller på så där, därför att di äro lata och helst skulle vilja sitta på röven hela natten och sen bara lyfta lön.
Som tur är så är flertalet av nattisarna på akuten kanonbra att ha att göra med och vi har ett mycket gott och bra samarbete.. så det är väl bara att bita ihop och ignorera när de andra slöfockarna jobbar!!! Kommer ju konsekvent att säga ifrån och det kommer nån mer sån fråga helt klart.
Så där nu har jag fått lassa ur mej "lite skit" och är redo att gå ut i natten.
Soliga kramar

1 kommentar:

  1. Man ska aldrig acceptera att göra andras jobb också. Det är så tufft klimat på arbetsplatserna i dag, så man har fullt upp med sina egna sysslor!
    Bit ifrån vännen ♥

    SvaraRadera

Sun Bear