Dagens citat

20 augusti 2012

God morgon världen!!

Så har jag då äntligen vakat av. Det har varit en tung och dryg jobbehelg så det är skönt att den är över. Blir inte många vingslag här idag... vila och hämta nya krafter som gäller här..
Blir eventuellt en sväng till golfbanan med maken ikväll och det inte spöregnar förståss!!

Känner mej lite off idag, kanske beror på trötthet.. känner återigen att jag är så vansinnigt trött på att pendla. Det tar så mycket tid av mitt liv. I lördags t.ex var jag ju astrött när jag kom hem.. typ slängde i mej frukost och kasta mej i säng... Sov ända till 4 på eftermiddagen.. Jisses, jag hann ju nätt och jämt med det jag skulle göra innan det var dags att styra kosan ner mot jobbet igen... Undrar ibland hur länge jag ska orka med detta??? Tänker ofta tanken: Om jag skulle få ett jobb härhemma hur underbart skulle inte det vara på en skala 1 till 10?? Kan bara säga: 10 skulle passeras med hästlängder!!!!!
Men som läget är just nu så törs jag inte börja rota i detta. Menar Kenneths arbetslöshet kommer ju närmare och närmare... Usch, det stundar hårdare och stramare tider... Tankarna är många som snurrar i huvudet. Försöker ju ha tillit till att allt löser sig, men ibland är det bara så svårt att släppa tankarna.

Nåväl, nu är det dags att inta bingen och sova ett par timmar. Kanske känns lite bättre när jag vaknar igen.........


1 kommentar:

  1. Det här med att jobba natt och pendla är nog inte det bästa. Önskar att du fick något som är närmare.
    Håller tummarna för att Kenneth får nytt jobb fort.
    Kram på dig

    SvaraRadera

Sun Bear