Dagens citat

28 augusti 2012

På jobbet!!

Sitter på jobbet och inväntar nattarbetet. Sov kvar här på dagen. Kan inte undvika känslan att det är så j-vla skönt rent ut sagt att veta att när jag går av passet så kan jag i princip gå och lägga mej direkt. Nu är ju övernattningsrummet inte nån Sheraton-svit direkt,, typ lite mer sunkit men det går ju bra att sova där... Idag blev det 8 timmars!! sömn. Jisses, jag blev chockad när jag vaknade och tittade på klockan. Trodde att den skulle vara nånstans runt 1-½2, istället visade den på 15,33... Då har man sovit gott. Nu känner jag mej verkligen utvilad och fixar nattens arbete... Imorrn bär det av hemåt igen... ledig till fredag.
Det har ju lovats fint väder imorrn oxå, så det bär nog av till golfis en sväng för mej när jag kommer hem. Idag spelar det definitivt ingen roll att jag sovit bort hela dagen,,, det är nämligen hällregn här i Mölndal... Hade funderingar på en promenad när jag vaknade, men la ner det ganska snabbt.. blev en dusch istället å sen gå över hit till avdelningen för att inta middagen....
Käkade sallad med tonfisk...
Apropå tonfisk... Jag undrar lite smått vad dom puttar i för kemikalier i den egentligen... kollade på dess utgångsdatum, fick nästan en chock. Den går inte ut förrän 2017!!!! Jisses, jag tyckte att det lyste lite smått på tallriken när jag lagt upp den!!! *asg*
Ah, strunt samma... kanske tagit död på några bakterier iaf
;-D å gott var det!!!!
Ska lägga in om semester i början av oktober när Stockholm ska föräras med ett besök igen har jag tänkt... Oh, vad jag ser fram emot detta... Hoppas bara att det funkar med semesterledigheten.. har ju kollat och det finns en till uska inne så det borde inte vara något problem. Vill ju så gärna åka.

Nu så ska jag utgå och snoka runt lite på fejjan en sväng oxå innan det är dags att gå och byta om inför kommande jobbe-pass...
Ha en bra kväll
Vink vink

1 kommentar:

  1. Skönt att du fick sova så länge. Du kopplar säkert av bättre när du inte behöver tänka på om tågen går.
    Det där med tonfisken är skumt. Lite som norska laxen som packas i Thailand...berest mat vi äter ;)
    Kram påre

    SvaraRadera

Sun Bear