Dagens citat

11 september 2012

Gomorron världen

Idag var jag återigen uppe med tuppen.. Men bara så gott att avnjuta morgonkaffet i lugn och ro.. Sen så stundar en runda golf med goa vännen Lisbeth, trevligt ju ☺
Blir gott att få en massa frisk luft och motion igen. Gäller ju att passa på medans det är fint väder.
 Denna syn mötte mig igår morse på väg hem från jobbet. Tycker det är så vackert med sådana soluppgångar.
 Väl hemkommen och vid frukostintaget så hade jag ju oxå trevligt sällskap ☺
Sen så sov vi gott ett par timmar, hann med att handla, hem och laga mat och sen klippning av gräsmattan. Så lite motion blev det allt igår oxå!!!
 
Lite senare mot kvällningen bjöds det på celebert besök. Tycker fasanen är en vacker fågel. Den står för enligt djurens språk:
 
Fasan
Tag din kunskap på allvar och använd dig av den. Praktisera din visdom. Min gåva till dig är att vara medveten om din egen visdom.
Som fasanen sa till mig: "Jag och visdomen är ett. Jag praktiserar min visdom för att överleva. Här gäller det för dig att kliva ur rädslorna, t ex rädslan att inte ha något att komma med, att inte vara värd något eller att inte kunna bidra med något.
Just du har något speciellt. Inse det! 
                                                    
Så, nu är det dags för frukost och laddning inför golf.
Så en utgår och vink i dörra
 
                        

7 kommentarer:

  1. Oj vad du hunnit med. Hoppas du får en trevlig runda med vännen idag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ibland får man till det ☺
      Oh ja, det blev en jättetrevlig runda.
      Avslutades med god lunch.
      Hoppas din dag oxå är bra.

      Radera
  2. Rolig bild på Figge :)
    Hoppas du får en fin dag
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst e han för söt ☺
      Hoppas du oxå har en härlig dag
      Kram ♥

      Radera
  3. Så härligt att läsa din blogg. Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack va roligt att höra.. hoppas du oxå har en trevlig dag ☺♥♥♥

      Radera
  4. Solens upp o nedgångar är magiska, man stannar liksom upp och måste njuta.
    Fina kissen ser ut att må riktigt gott där..*L*...
    Hoppas du får en fin dag i dag också..
    Kramar♥

    SvaraRadera

Sun Bear