Dagens citat

5 september 2012

Hej va de blåser här

Jisses va de blåser här i Kvänum idag.. Är så det knakar i rutorna..

Figge har krupit under överkastet och snarkar gott.
Själv försöker jag ladda inför 2 nätters jobb igen, tycker inte jag gör annat än jobbar just nu. Fick iaf en bra behandling av Lisbeth igår så jag känner mej ganska pigg och alert.

Funderar väldigt mycket annars just nu. Hur ska det bli och gå med allting. Hur lång tid tar det innan Kenneth blir arbetslös? Det verkar ju i nuläget som det kommer att bli ganska snart.. hur ska det gå med allt då? Denna ständiga kamp med ekonomin tär väldigt mycket på oss båda. Orosmolnen hopar sig.. Tänk om man i denna jobbiga och svåra stund kunde få vinna på spel. Vilken lycka. Menar jag/vi behöver inga miljoner, men bara tanken att få rensa undan lite skulder skulle vara så helt underbart.. slippa gå med denna orosklump i magen.
Nåja, det ska väl lösa sig får vi hoppas.

Annars är ju det mesta bara bra, golfar så mycket det går. Snart är ju även den säsongen över och det blir att hitta på andra trevliga saker att göra.. Ser ju fram emot min Stockholmstripp i Oktober och även när vi ska åka dit igen i December...

Längtar oxå efter att gå ut och äta något gott och ta ett par glas vin.
Det var ju längesen nu. Typ snart 2 månader, men 1:a december blir det partaj igen..
Åh, så roligt och gemytligt det ska bli ☻☻☻
Sen så gäller det bara att kontrollera intaget på ett bättre sätt.
Har gjort det förr och jag ska göra så igen, that´s it!!!!
Det fixar jag med min envishet och okuvliga vilja.  ☺☺☺
Får ju även säga att det är ju bara så skönt oxå att vara helt vit,
det ska jag icke sticka under stol med *hehe*


Nu ska jag kasta mig på cykeln för en tur till affären.
Önskar dig som läsare en fortsatt bra och härlig dag.
Håller tummarna att  lyser på dig.

Vinkar i dörren ut och lämnar några 
 
 


1 kommentar:

  1. Förstår den hopplösa känslan inför Kenneths arbetslöshet. Håller tummarna för att han inte blir arbetslös...alla tummar jag har tillgång till d.v.s. Leifs också!

    Vilka härliga bilder du har!
    Kramar ♥

    SvaraRadera

Sun Bear