Dagens citat

1 september 2012

Lördag kväll

Sitter på jobbet och inväntar att nattpasset åter ska börja.. Sovit bra idag igen, blev 8 timmars sömn och bara så gott. Även fast det inte är speciellt trivsamt i rummet där jag sover så är det bara en så skön känsla att gå dit och lägga sig efter arbetspasset. Slippa tänka på den långa resvägen innan jag är hemma.
Sen att det påstås att dagpersonalen kanske behöver gå dit och vila ibland när de jobbar det bryr jag mej inte om helt enkelt. De har både massage-stolar och andra möjligheter... Sen är det väl oxå så att vi är här för att jobba eller??
Blir så förbaskat irriterad på dagisarnas ständiga gnäll och klagan. Om det är så stora fel att jobba här så ta då och sök nytt jobb!!!
Kan inte låta bli att jämföra med röntgen i Falun där vi hjälptes åt och jobbade undan. Här verkar det som det bedrivs skyddad verkstad på dagtid... det är fanimej bedrövligt. Detta är ju faktiskt en arbetsplats och inte ett vuxendagis... Vet att jag inte ska reta upp mej osv. men jag blir så förbannad emellanåt...
Nåväl, nog ödslat med energi på detta.. Ska försöka lära mej att slå dövörat till!!!
Aah, det kändes gott att få gnälla ur sej lite... Nu tar jag nya tag *ler*
Det är tur att vi på natten är ett bra gäng och vi har ett mycket gott och bra samarbete med akuten. Vi har ju t.om fått höra kommentaren av både läkare och personal därifrån att: nu kommer natten då händer det grejer... Sånt värmer och gör att jobbet går så mycket lättare... Då vet vi ju oxå att vi gör ett bra jobb!!!

Nåja, nu är det natt nummer 2 som gäller,, lugnt eller ej,,, det visar sig imorrnbitti *ler*. Ska åka hem och sova då och sen ta det senare tåget ner... På det sättet får jag liite extra tid hemma för sömn och annat pyssel innan det är dags att fara hit ner och jobba sista natten av denna helgs 3.

Återkommer när andan faller på!!
Önskar dig som läsare av detta en härlig kväll och en god natt.
Stora kramar
 och så den obligatoriska vinken i dörrn ut:




3 kommentarer:

  1. Härligt att du fick sova gott och att du har ett bra nattgäng. Vet att det är ganska vanligt att dagen "spar" jobb till natten...fult tycker jag!
    Hoppas du sover gott nu och att tåget går som de ska i kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara att det kan vara roligt om du får nåt att läsa, just i fall det inte kommer några som behöver röntgas och du inte kan sova så du kan läsa några kommenrater :D
    Nu ska jag gå och sova! Gonatt Kram :)

    SvaraRadera
  3. Var ju tvungen att titta in, känns som att temperaturen kan vara som hos mig, både hög, låg och lite lagom:)

    SvaraRadera

Sun Bear