Dagens citat

9 september 2012

Söndag och nattskift igen

Sitter återigen på jobbet då.. har iofs inte ens varit hem... Blir bara förundrad hur jag kan sova så mycket och så länge här.. vart över 8 timmar idag igen.. Sanslöst... hmm, börjar tanta bli gammal och kräver mer sömn eller??
Skämt åsido, det är ju bara så gott att kunna sova länge och välbehövligt oxå ju..
Fick frågan idag varför jag jobbar kvar här när jag har så långt att resa... men som det ser ut i dagsläget är vi undersköterskor inte speciellt eftertraktade!!! Anställningsstopp gäller i hela regionen, vilket är lite konstigt med tanke på att så fort det ska anställas en sjuksköterska eller en läkare så ges det dispens.
Då kan man ju verkligen undra om vi uskor inte behövs längre.
Med tanke på det jobb vi faktiskt gör så borde vi ju oxå prioriteras lite mer, men så är inte fallet...
Nåväl, nog om detta...
Har ju inte så långt kvar till pensionen *asg och blink blink* typ bara 12 år,, efter det ska jag inte sätta min fot på en arbetsplats igen.... Det lovar jag å det bestämdaste!!!!
HEHE!!!

Så hoppar vi raskt till nästa ämne:
Ska jag göra mina kommande lediga dagar?? Ska försöka tvätta fönster, städa, tvätta och så blir det eventuellt bakning av matbröd.... Å så ska det hinnas med en golfrunda oxå... Kenneth är ju borta på kurs ett par dagar och det ska faktiskt bli liiiite skönt att få rå mej själv lite å så får vi ju en chans att sakna varandra oxå *ler*...Det behövs oxå ibland... Iofs blir jag ju inte helt själv eftersom Kenneths son bor hos oss, men honom ser jag inte så mycket av så det är lugnt..

Nu är det snart dags att gå och byta om inför sista passet denna helg... önskar dig som läsare en fortsatt trevlig söndagskväll och avslutar med en bild som jag lånat på nätet inför kommande hallowen.. menar, med farten som livet går i just nu så står det inte på förrän vi är där heller!!!
♥♥♥  En liiiiten sötis ♥♥♥


Söndagskramar från mej



Ett PS. VAD SKA JAG TA MEJ TILL MED MITT FÖRBANNADE SÖTSUG???????? Fortsätter detta kommer jag ju att ligga pyrt till inför julen!!!

4 kommentarer:

  1. Alltså - jag gillar planerad ensamhet!
    Förresten kan ingen människa förstå hur landstingen resonerar när det gäller anställningsfrågor. Det är nog samma i hela Sverige.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du sover gott! Men hörru...vad är det för planering när du är ledig?! Lägg åtminstone golfrundan före fönstertvätten ;)

    Kram vännen och ha en fin natt ♥ (hmm, hur låter det egentligen)

    SvaraRadera
  3. Vad skulle sjukvården göra utan undersköterskor,man kan bara undra??
    Men jisses så mycket du ska hinna med,tom,baka matbröd, det har inte jag gjort på länge..
    Sötsug är du inte ensam om att ha,en av mina laster som jag gärna skulle vilja bli av med..*L*..
    Kram Mita**

    SvaraRadera
  4. Även jag undrar vad landstingen skulle göra utan uskor. Vem skulle serva sköterskor och läkare? Vem skulle göra det som ingen annan vill göra? Vem skulle.... Ja du fattar. Lyft på huvudet. Ni är guld värda.

    Glöm inte vila lite när du är ledig

    SvaraRadera

Sun Bear