Dagens citat

13 september 2012

Torsdag morgon




Då var det torsdag igen då... Du milde så dagarna rinner iväg... Blev väckt tidigt idag... gubben åter hemma och nu har han åkt till jobbet.
Tänkte ta en promenad i det vackra vädret och sen vila nån timme. Ska ju jobba igen... Usch, upptäckt att september blir en tuff jobbemånad, ska göra 18 nätter mot mina normala 14 som är heltid... Det är tur att jag får lite mer ledigt i oktober.

Har iaf hunnit med det mesta av det jag tänkt mig att göra under dessa lediga dagar... Städat, tvättat undan och putsat alla fönster... Bakningen hanns inte med, men det är ju petitesser.. finns de som bakar bröd hela dagarna ju!!

Bara så gott att fått fönstrena rena... tänka sig... det fanns en värld utanför oxå ;-D
Å så gott att sätta upp nya gardiner...

Apropå pingisbollar:
Fick igår ett telesamtal från en telefonförsäljare... en del är makalösa må jag säga!!
Svarade som jag brukar: Ja, det är Annci.
-Hallå, jag heter XX och ringer från XX. Är det Kenneth jag talar med?
Öh, NÄ skulle inte tro det!!
- Eh, okejj vadå?
Öh, jag är fortfarande fruntimmer vad jag vet!!
-Eh, okej hejdå!!!

En del är helt otroliga!!!

Å nu raskt vidare till nästa ämne...
Vet inte om jag törs släppa ut Figge nåt nu heller... hörde på morgonkvisten här att det blev ett vansinnigt liv på skatorna utanför och tittade ut. De höll på att terra en mård som klättrade omkring bland träden.. Vet ju inte om såna brukar attackera katter.. Nu verkar han ju iaf ha dragit. Det är ju tyst och lugnt här och inga skator i farten... men jag vet som sagt inte...

Nä nu så ska jag ta itu med disken och sen blir det en liten tur ut till golfis... tar prommisen därute istället ☺

Kastar ut lite bilder på mina nypyntade fönster och även ett par bilder på grannens färgstarka häckplantor som är så otroligt vackra nu.
Ha en bra dag därute
Vackra färger i vår herres hage!



Köket

Matsalsrummet
 
"Kontoret"

Stora rummet


 
 



♥♥♥KRAMAR♥♥♥


4 kommentarer:

  1. Å så fick jag ännu sämre samvete för att jag använder persienner istället för fönsterputs. Ha´ en skön dag på golfbanan. Kanske det blir en eagle??

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på grannens häck ;)
    Leif har putsat fönstren här tralalalala ♪♫♪♫...Tror du får ta kvartssamtal med Kenneth ;)

    Kram vännen och ha en fin dag ♥

    SvaraRadera
  3. Det måste kännas skönt att ha fått fixa till fönstren och sätta upp fräscha gardiner. Jag hoppas att lusten infinner sig här imorgon, så att mina köksfönster blir putsade och förhoppningsvis får nystrukna gardiner.
    Jag tror att det är ett vildvin din granne har. Mitt vildvin är jättefint just nu.
    Ha en fin fredag och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hösten är en vacker tid vad gäller färgerna åtminstone.
    Så fint ljus det blev på alla fönsterbilderna!
    Kram

    SvaraRadera

Sun Bear