Dagens citat

7 oktober 2012

Bloggliv mitt i natten...

Jahapp... kan inte sova just nu...*suck* skulle ju behöva inför jobbenatten som kommer men men så här är det ibland...Får försöka sova mer under dagen... Har pysslat lite med min sida och det verkar iaf som att jag kan fixa till det som jag vill ha den via html-koden... lite mer pyssel att göra så.. men men: "That´s life"
Känns ju iaf lite gott när man får till det... å så gillar jag ju såna här utmaningar... sån e jag ☺

Har hämtat gubben från tåget och han ligger o sover rejält på söta örat nu.. Kan behövas för honom... Stundar ju golftävling idag.. Tycker det är skoj för Kenneth, meeen jag vill ju oxå ut på golfis och svinga klubban igen... Ska sikta in mej på onsdag när jag vakat av igen...

Vill ju så gärna hinna med någon runda till innan säsongen är över...

Å så en liten swap:
Hemresan från Stockholm började ju bra... Tåget avgår från centralen prick på avsatt tid!!! Kommer ut på Årsta-bron... Då tvärnitar tåget... Jisses, man kan ju trilla av pinn för mindre!
Jahapp, efter några minuter utropas det att det är strömlöst så alla tåg står stilla, felsökare på väg ut och inte ett enda tåg rullar.. Okejj, då blir ju situationen liiite konstig eftersom det kommer ett pendeltåg på väg in mot centralen! Vad går det tåget på ställer många av oss resenärer frågande till??? Ooops o vips så kom strömmen tillbaka och färden hemåt fortsatte....Fick i detta läge lägga om mitt resande och kolla in hur tåg/bussar går för att ta mig till min bil i Falköping. Så istället för att kliva av tåget i Skövde, vänta i ca 8 minuter, så får jag istället fördriva min tid i ca 45 minuter på centralen å sen åka buss till Falis vilket tar mej nästan 1 timme...
Pga av detta så blev min hemresa försenad med åtminstone 1½ timme.
Nu kommer ju frågan:
Hur i h-lvete ska det bli till vintern igen.... Pendlingen till o från jobbet har ju funkat dåligt tidigare vintrar..... Nu har ju trafikverket och SJ gått ut och sagt: I år har vi full koll och det som hänt tidigare vintrar har vi tagit lärdom av och det ska INTE bli så igen!!!!!!!!!!!!!! Hmm, den frasen känns väldigt UTNÖTT nu.... hörde den ju redan förra året och då var det ju nästan värre än föregående år!!!!

Man ska väl inte gnälla men!!!!!!!!!!!!!
Skärpning SJ och Trafikverket

Backar tillbaka nu med en skrapning med foten, mössan i hand och bugar.....
Nu ska jag försöka sova igen......
Wish me luck


2 kommentarer:

  1. Go´morron. Ja vi får verkligen hoppas att SJ m.fl. ordnar till det inför vintern annars hoppas jag dom får smaka på piskan ordentligt.

    Nu kan jag läsa ALLA bokstäver och det glittrar och glimmar i din blogg

    SvaraRadera
  2. Det är lite märkligt med SJ...solkurvor, höstlöv, snö och dåligt med ström?!
    Vilka fina ljuslyktor du har lagt in!
    Kram påre

    SvaraRadera

Sun Bear