Dagens citat

6 oktober 2012

Hemmadag




Så var man hemma i vardagen igen då... Haft några mycket härliga och trevliga dagar med kusin Christina och hennes make.
Dagarna i Stockholm bara rasade iväg... Men som sagt så var det bara så trevligt och mysigt att spendera några dagar tillsammans.
Imorgon stundar åter den riktigt bistra vardagen igen. Dags återigen för 3 nätters arbete.

I övrigt mår jag riktigt gott nu. Fick lite ensamtid här hemma eftersom "gubben" dragit till Götet och hockey. Skall hämta honom i kväll.
Vi hade lite mys här i går kväll med god mat och lite ostbricka till Dobidoo, mycket trevligt program igår tyckte både jag o Kenneth.
Tittade på Skavlan oxå. Blev bara imponerad av Elisabeth Höglunds berättelse. En otroligt stark människa. Där såg man verkligen vad positivt tänkande och en stor portion j-vlar anamma kan göra.  Hon hade ju bestämt att cancern INTE skulle få besegra henne, det var en stark berättelse.

Å så ett raskt hopp till ett helt nytt ämne:
Jag vet inte vad som hänt med min blogg sen det gamla utseendet och gränssnittet försvann. Jag kan typ inte göra nånting i den längre. Ändrar jag tema och typsnitt en gång och sparar det så kan jag inte ändra nånting efter det... precis som att hela baletten låser sig... blir vansinnig på sånt här... Ska försöka kontakta någon support... det måste ju finnas någon som vet vad det är för fel.

Å så ett helt annat ämne.... Tankarna och funderingarna runt min jobb-situation snurrar fortare och fortare i mitt huvud.. Jag måste göra något och agera snart... Vet inte hur men jag ska lösa det på något sätt!!!!
Kan helt enkelt inte ha det så här längre... Bara att inse att det är bara jag själv som kan göra något åt det...

Nåja, det ska väl få sin lösning va de lider, det är iaf mitt hopp och min tro.
Nu är det dags att rycka tag i dagen och göra nåt vettigt...
Till dig som läsare önskar jag en fortsatt härlig lördag och helg..
SEEU läjter!!!

5 kommentarer:

  1. Låter som ni fick en mysig dag i går, härligt!
    Visst är det märkligt med Elisabeth Höglund. Hon är stark, kompetent och duktig. Ändå får hon så mycket kritik och den mesta kritiken handlar om hennes frisyr?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt mysigt!!! Ja, visst är det märkligt...

      Radera
  2. Kom inte hela min kommentar med?? Skumt! Skrev att sidan ser fin ut. Det ska bli skönt att slippa se de krångliga bokstäverna, när jag kommenterar.
    Kram påre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det var ju märkligt.... hmm, verkar som hela bloggen är totalt urflippad ju.. funderar på om jag måste fixa en ny ändå... det måste ju vara något rejält fel...
      Ja, det förstår jag...
      Kram kram härifrån oxå..

      Radera
  3. Det går inte att läsa hela inlägget vännen. Bokstäverna till vänster försvinner :(

    SvaraRadera

Sun Bear