Dagens citat

11 oktober 2012

Kylig morgon

Det är kallt ute... -2 grader när jag kom upp. Figge gick sin vana trogen till ytterdörren. Jag öppnar: Tror ni han gick ut??? Nänä, tvärvände och rusade in i köket. Matte fick en blick så full av kränkthet att jag nästan ramlade baklänges ☻ Typ: Va f-n menar du med att försöka släppa ut mej i denna kyla?????
Nähä du kärring... Moi ska ha mat. Utfodrad och klar sussar han gott här bredvid mej nu, varmt o gott ska de va.

Väntar nu på att gubben ska vakna och frosten ska försvinna så vi kan åka till golfbanan en sväng.
Sen får vi se vad resten av denna dag bär med sig i sitt sköte... Funderar på att åka och köpa mig en ordentlig klocka. Trött på billigt skräp som bara går sönder.

Nä, nu är det dags för mer ved i pannan.
Utgår med ett glatt leende och fångar denna dag i flykten.




3 kommentarer:

  1. Stackars Figge ;)
    Ha en fin golfdag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det synd om honom *asg* ;)
      Tack, det blir nog härligt i det strålande solskenet.
      Ha en härlig dag du/ni oxå
      ♥☺♥Kram♥☺♥

      Radera
  2. Katter är minsann bekväma av sig :) Men jag håller med han. Kylan är det värsta jag vet.. :)
    Kvällskram

    SvaraRadera

Sun Bear