Dagens citat

20 oktober 2012

Lördag kväll hemma i timmerkojan!!

Ett riktigt ruggväder ute... Tankarna vi hade för dagen funkade inte i detta regnväder!!!!! Gubben jobbade några timmar o sen var det tänkt att hämta gipsskivor till badrummet... Men vädrets makter satte stopp för detta... Så vi har fått pysslat med lite annat härhemma.

Ringde ju på dörren härhemma och Kenneth gick för att öppna:
Utanför står en som det lät en yngre kvinna. Hon står med sin tidning i högsta hugg och frågar käre maken: Tror du vi kommer att leva för evigt? Jag kunde inte hålla skrattet borta och väntade med spänning på Kenneths kommentar och den kom snabbt när han hörde mitt fnitter...
Va sa du? Tror du vi kommer att leva för evigt? DEN diskussionen vill jag inte ens påbörja...
Poff... Tack och adjö.

Vilken tidning var det då hon höll i??? Vakttornet, och det säger allt för mej.
Nu kanske flera reagerar... Men jag avskyr alla såna här former av påprackande.... och i ärlighetens namn så tycker jag absolut inte om Jehovas... Jag har min egen tro och Jehovas och flera med deras tro och världsbild är skrämmande...

Så jag hoppas verkligen att de icke kommer hit igen....

Åkte hem till en väninna för en fika igår. När jag backar ut från gården hör jag ett konstigt ljud i bilen..... NEEEEEEEEEEEEEEJ inte nya bilen.... vad är det som händer???
Nåväl, åkte hem till Nettis och vi hade en trevlig fika och god pratstund...
När jag skulle åka hem så följde hon med ut och lyssnade... mm, det fanns kvar fortfarande...
Så jag åkte in till verkstan på vägen hem och bad dem kolla....
Hmm, hur låter det? Typ som när man drar en plåtbit på asfalt.......
Okejj vi kör in bilen och kollar....min vana trogen att "måla fan på väggen" såg jag  ju slantarna dra iväg på snabba vingar...
Efter koll under bilen så konstaterades det:






Antagligen en sten som suttit i bromsskivan och orsakat detta enorma lidande!!!!
F-n jag tror snart jag behöver både antidepressiva och lugnande tabletter.....

Annars som sagt så mår vi gott här i Kvänum och har icke drunknat ännu....

Hoppas du som läsare oxå har det gott trots regn och rusk

Kram härifrån

PS. Jag lovar att det kommer bilder både hur badrummet såg ut innan och hur det blev. DS


3 kommentarer:

  1. Låter som ni har det gott trots ruggväder :)
    Ska bli spännande att se badrummet. Härligt för er att få nytt och sånt ni valt själva.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jehovas har åkt ut härifrån med betydligt hårdare metoder än ni använde...
    Här i Skåne har det varit nästan tjugo plusgrader fredag och lördag. Idag lite kyligare men milt och vindstilla.
    Lova visa bilder från renoveringen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha! Härligt att det händer grejer.... ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Sun Bear