Dagens citat

23 oktober 2012

Sista natten igen då!!

Sitter man här igen då och inväntar kollegorna och sista jobbenatten. Hade ju utvecklingssamtal med min chef imorse. Ett mycket givande samtal tycker jag.
Talade med henne om det här med övernattningsrummet. Frågade om det fanns något tomt rum i "vita villan" som vi nattisar kan använda.
Nä, varför undrar du blev frågan?
Berättade då hur det låg till. Att det anses av en sköterska på dagen att jag hade bokat upp mej väl mycket.
Jisses, så det blixtrade till i ögonen på Inger!! Hon blev skitförbannad och frågade vem som sagt det och varför.
Jag sa som det var att denna sköterska anser ju att dagpersonalen vill ju kanske ha tillgång till rummet på dagen ifall de behöver vila eller blir dåliga...
Inger rappade då i till mej och sade: Boka du upp dej hur mycket du vill och är det någon som säger nåt mer om detta så hänvisa till mej. Om någon är så dålig så finns det andra ställen att vila på eller så går man hem.  Det kändes bara så j-vla gott att veta. Nu är det grönt och jag kan slappna av. Bara vetskapen om detta gör att jag känner mej lite lättare till sinnes igen ☺☺☺
Jag menar, kommande vinter och SJ. DET är ingen bra kombination kan jag lova.... Trots löften om förbättring och frasen: Vi har lärt av våra misstag så i år blir det INGA problem!!! Kyss mej i ..... På de här 4 åren jag pendlat så har det bara blitt värre och värre.
Har ju vart utsatt för resor där jag påbörjat hemresan från Mölndal klockan 7 och ej varit hemma förrän klockan 2 på eftermiddagen.
Men nu så är läget lugnt. Jag har min rygga med övernattningsprylar stående i skåpet om det krisar.
Fick oxå beröm för min arbetsinsats vilket värmde gott i mitt hjärta. En liten guldkant på tillvaron.

Imorrn bär det av hemåt och fortsättning av badrumsrenovering ☺♪♫♪
Detta var det hele för denna gång

Nu utgång och vink i dörra
See u läjter

5 kommentarer:

  1. Du verkar ha en fullt klok chef!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är toppen ☺
      Kram kram

      Radera
  2. Men, va skönt med ett bra samtal! Nu kan du slappna av bättre.
    Kram vännen ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det finns vettiga chefer.

    SvaraRadera
  4. Grattis till "guldkanten". Visst känns sånt bra!? :) Kram på dig!

    SvaraRadera

Sun Bear