Dagens citat

14 oktober 2012

Slöardag!!

Hemma efter 2 nätters arbete å de e såå gott... Sov kvar på jobbet igår igen, å gissa om jag sov... Vaknade och tänkte nu är nog klockan bara typ 1- ½2... tittar på min nya klocka kvart i fem!!! Nä, tänkte jag nu måste det vara nåt fel. Kollade då mobilen och jodå, samma siffror där!! Jisses, blev ju nästan lite stressigt där ett tag *asg*

Hade lite funderingar angående mina övernattningar på jobbet. Tyvärr så har det ju börjat komma lite gnäll från dagpersonal som anser behöva rummet ifall de behöver vila på dagtid!!!! Blir så j-vla förbannad, frustrerad och arg över detta..
Visst jag har själv valt att pendla men ibland tar 6 timmars sammanlagd pendling på mina krafter och jag har tyckt att det varit skönt att kunna ha den möjligheten att sova över när kommunikationer inte fungerar eller jag är så trött så jag nästan kräks efter ett nattpass.
I och med det här kommer stresstankarna igen. Hur ska jag bete mej om jag inte kan använda det rummet på dagtid mera?? Menar, vintern närmar sej och SJ:s problem har ju redan börjat. Ännu ett förbannat stressmoment i mitt liv som jag inte vill ha.
Å så ska massagestolen som finns på avdelningen nu flyttas över till det rummet oxå... då kommer det ju bli ännu mera gnäll från dagisarna om jag sover där....
Jag tycker ju oxå att det är rent bedrövligt när människor som bor ca 5 minuters cykelväg från sitt arbete sover kvar när de jobbat kväll!!!! Tydligen ska det bero på att hennes make tycker att hon kommer hem för sent när hon slutar 21.30!!!!! Vet inte om det är så men isåfall är det f-n i mej det dummaste jag hört...
Som ni hör så är min arbetsplats som ett vuxendagis på dagtid!!! Å jag är väääääldigt glad att jag jobbar natt!!!


Jag och min kollega Mia har pratat lite om det där och vi hade samma tanke där.. Hon berättade att hon hade en säng över hemma och vi tänkte båda att vi ska fråga vår chef om vi kan få och inreda ett eget rum som bara är för oss nattisar... menar då kan ju dagpersonalen ha sitt rum för sig själva och vi nattisar ha vårt.
Vi får se hur det går.... Jag ska iaf ha ett allvarligt snack med chefen om detta...

Häpp, nog gnällt om detta... ☺

Livet är rätt gott ändå nu, gubben o jag har det trivsamt inomhus i detta ruskväder....
Blev servad med god frukost när jag kom hem, sen kast i bingen för några timmars sömn. Nu sladdas det runt i nattsärk och morgonrock här medans gubben eldar och håller upp den goa värmen inomhus. De e livskvalité det ☺ Att bara vara.

Så det var dagens rapport från Kvänum
Önskar dig som läser en fortsatt härlig och varmt mysig dag

Obligatoriska >>>>>









8 kommentarer:

  1. Låter som en toppenidé att inreda ett rum för nattisar. Sen kan jag ju undra om ett rum ska stå tomt, ifall om dagen vill vila.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, å så lustigt att jag och Mia hade samma tanke där...
      Ja, det undrar jag med.... för att vissa ska kunna ha fri tillgång... men men jag håller tummarna för att vi kan få igenom vår idé..
      Kram kram

      Radera
  2. Jisses vilket gnäll. Dom kanske vill ta över era nattpass och jobba dubbla skift om det är rummet dom är ute efter. Bra att ni tar tag i det och pratar med chefen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du det är sanslöst!!! Det är ju konstigt att INGEN av dem vill jobba natt... Menar, med vår underbara glidartillvaro!!!!
      Ja, håller tummarna nu att det funkar..

      Radera
  3. Äh vad trist när det ska vara så där. Hoppas det löser sig.
    Det är dock skönt att jobba natt för då slipper man undan mycket tjafs...
    Kram från en annan nattuggla!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad jag känner igen det där gnisslet mellan dag och nattpersonal. Jag jobbade natt för många år sen på ett barnsjukhus och det är precis som det blir två läger. Jag bara undrar...är det personalrummet där alla samlas för raster som ni sover i? I annat fall förstår jag inte gnället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är ett vilrum som inte ens ligger i samma byggnad som avdelningen!!!

      Radera
  5. Kul att du kikade in! :-)

    Har också hört ett och annat över att man "valt" att pendla. Vad är alternativet? Arbetslöshet? :-P

    SvaraRadera

Sun Bear