Dagens citat

7 oktober 2012

Söndagskväll

Fick sova ut idag så det känns gott inför nattens arbete. Har haft en lugn och skön dag vilket jag tycker är så skönt när jag vet att jag ska jobba på natten...
Gjorde en rotsaksgratäng till middag som både jag och gubben tyckte var kanongod. Gör ju det mesta av min mat genom fantasi och följer väldigt sällan recept. För det mesta är maten bra ☺

Min rotsaksgratäng
Å så kastar jag in lite andra bilder oxå från vår trädgård:
Aronia-busken vacker i sin höstskrud

Höstaster i blomning

Höstaster i en annan färg

Japanska kärleksörten

Kaprifolen blommar ännu

Äpplena mognar snart



 Fick en bukett rosor av min man i förra veckan. Det har stått sig länge!!
Så här vackra är de fortfarande efter en vecka


Å så en bild från min Stockholmsresa och besöket i Sigtuna och tant Brun för en god kopp kaffe med dopp.
Kusin Christina och Leif. Tant Brun i mitten
Å så avslutar jag kollaget med livsnjutaren Figge
Det bästa man har lägger man på bordet!!
Nu packar jag ihop mej och drar mot Mölndal och första jobbenatten av 3.
Önskar dig som läsare en härlig kväll. God natt och en härlig morgondag.
Å som vanligt vinkas det i dörren:


5 kommentarer:

  1. Sidan ser bra ut tycker jag!
    Alla dina höstbilder ser också bra ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gratängen ser fasligt god ut. Kan du dela med dig av icke-receptet?

    SvaraRadera
  3. Hej! Välkommen till mig och tack för titten.
    Vilken vacker höst buske du har, bara älskar den röda färgen.
    Krama kissen från mig!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina varma höstbilder! Lilla Figge är ju för söt :)
    Kram

    SvaraRadera

Sun Bear