Dagens citat

9 oktober 2012

Storyn om SJ fortsätter

Blev ju en rejäl omväg till jobbet igårkväll. Stockholmståget som jag brukar åka med var ju försenat pga det brandskadade tåget som stod i Finnerödja. Jahapp, tänkte fru Nilsson, då tar jag tåget som kommer från Nässjö-hållet. Det brukar ju ALLTID funka!! Går ut och sätter mej i bilen och far mot Falköping (utan att kolla Trafikverkets sida). Vad händer? Jo, när jag kommit fram, parkerat bilen och går mot perrongen slänger jag en blick mot en av trafik-tavlorna ( då är det förbannade tåget oxå minst en halvtimme försenat!!!! F-n f-n f-n. Eftersom jag  helt enkelt inte har någon lust att chansa när det står beräknas på dessa skyltar, vet ju aldrig hur lång väntan kan bli så:

Med ilskans röda rosor blossande på mina kinder stegar jag tillbaka till bilen och får köra hela vägen ner till Mölndal på krokiga och kringliga vägar i ösregn.. istället för att sätta mig på tåget och ta det lugnt inför jobbenatten...Har ju heller ingen lust att ta så väldigt mycket av min flex pga att SJ och Västtrafik sjabblar och inte kan sköta sitt värv.

Ringde jobbet och talade om att jag kanske blir sen pga detta.
Nåväl, kom ju ner till jobbet i skaplig tid, men frustrerad och arg... Ilskans rosor lade sig först efter några timmar..
Så typiskt att detta händer när jag är ensam uska oxå!!!

I fortsättningen gäller det att kolla MYCKET noga innan jag far hemifrån!!!!!
Det är ett löfte!!!

Nu ska jag ta mig till jobbet inför sista jobbepasset av dessa 3...  Nu står det ju iofs att det är AKUT spårfel (vadå akut???Ställer mej lite undrande till denna fras) från Nässjö-hållet och även spårfel i Partille..
 Hmm, detta kan bli en intressant resa. Orkar inte köra ner ikväll igen.. Är bara så trött, men:
Bara att hålla tummarna att det funkar, vilket det säkert gör eftersom vi är 2 uskor inatt...





Ugång nu... men: I´ll be back ☺


3 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt, det där är stressande och sliter på både kropp och själ!
    Kram påre och hoppas natten blir bra.

    SvaraRadera
  2. Jag ska aldrig mer gnälla om att det är halt när jag måste gå till jobbet på vintern. Jag ska aldrig mer gnälla att det är lite seg uppförsbacke på hemvägen (när jag är frisk i benen igen). Jag har 450 meter till jobbet.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en lugn arbetspass. Kram

    SvaraRadera

Sun Bear