Dagens citat

12 november 2012

Badrummet och annat pyssel

Idag är det som jag tidigare skrivit måndag och äntligen dags för frissan igen.
Igår var vi faktiskt ut till golfbanan en sväng!!! Gick 9 hål... Tänka sig, i november.. Surt och blött var det... men ack så roligt. Gubben ska sluta lite tidigare så det blir några hål idag oxå...
En får ju passa på innan snön kommer.

I badrummet börjar gipsskivorna komma upp nu så det går framåt i firman ☺
Rörmokaren kommer hit i eftermiddag och ska ta bort det gamla elementet.
Vi har införskaffat en handdukstork som ska upp sen när allt är klart. Tänk va bra att Blocket finns. Där kan man göra bra fynd, helt klart.
Å så här såg vårt badrum ut innan renovering:





Å jag looooovar att det kommer bilder på resultatet när det är klart ☺☺☺

Nu så hoppar jag ut i verkligheten igen..

Ha en härlig måndag

♥  ♥ ♥ KRAM ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Måste bara få säga att jag aldrig har greppat en golfklubba, än mindre vistats på en golfbana, vet inte varför, men så står nog inte golfbanor så tätt här norrut.
    I Örnsköldsvik har ju Hockey Foppa byggt en bana har jag sett när vi åkt förbi. Men att det är ett folknöje har jag förstått, blir man golfbiten så blir man... =)

    I fjol renoverade vi vårat badrum, slog ut väggen till altanen och smällde upp en bastu och ett relaxrum också....gu så vi njöt av att se hur allt växte och blev bara så snyggt. Och nu njuter vi av bastun och sitter efteråt i relaxen å njuter...
    Så jag förstår precis hur du känner det med er renovering och det ska bli kul att se resultatet...spännande.
    Kvar i vår relax fattas det bara en garderob och den får nog Kamprad sätta till med när vi åker söderut till sonen för närmaste Ikea är ju i Sundsvall för oss...

    Tjingelingen och ha en finfin måndag.

    SvaraRadera
  2. Golf är inget jag provat... inte än...
    Så härligt med nytt badrum - står högt på min önskelista :) Först ska vi tapetsera om lite, sen får vi se...
    Ha en bra dag med besök hos frissan och ny golfrunda - hoppas solen skiner hos dig också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart att du fortfarande kan spela. Gäller att ta vara på chanserna som ges, rätt som det är kommer snön.
    Handdukstork är skönt att ha, gosigt att torka sig på en varm handduk.
    Ha en fin golfdag.
    Kram på dig vännen ♥

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med golf som gemensamt intresse. Det har vi faktiskt talat om, gubben och jag att vi borde börja med nu när barnen klarar sig själva :)

    Sv: Jag gillar inte whiskey men den där kolan går nog för sig. Tror jag, jag har faktiskt inte tjuvsmakat ;)

    SvaraRadera
  5. Hej va spännande med badrummet...hur gick det hos frissan då?...tandl var såå snäll mot mej...inga fel;))...natti på dej gumman / Gunilla

    SvaraRadera
  6. Å vad kul att göra om.
    Vi gjorde om badrummet för två år sedan.Och jag blev sååå nöjd.
    Längtar att få se dina före och efterbilder.
    Kram!

    SvaraRadera

Sun Bear