Dagens citat

2 november 2012

Gomorron fredagsvärlden





Efter en natt av hosta och sömnsvårigheter så sitter jag återigen här och avnjuter morgonkaffet.
Mina tankar går idag till Kusin Christina och framförallt hennes make Leif, han ska få sin första cellgiftsbehandling idag och jag håller tummarna att allt ska gå bra.

Imorgonbitti ska jag skjutsa käre maken till Skövde. Han ska ju ut på roligheter. Åka med "goa gubbar" till Gävle på hockey. Det är honom väl unt att komma ut på något skoj.
Å så får ju jag en hel dag för mej själv oxå. Ja, med Figge då naturligtvis ☺

Funderar starkt på att förära någon affär med mitt celebra besök idag *hehe*, har ju inte varit utanför dörren sen i söndagsmorse (förutom att hämta posten) men nu är jag som tidigare sagt uppe på banan igen och måste ut o ha luuuuuft .

kanske jag tar på bak-stassen imorrn, hittade ett recept på valnötsbröd som jag blev väldigt sugen på att prova. Köper ingredienser få se hur det blir iaf. 

Å så är morgonmackan och kaffet intaget nu och Figge har fått sin obligatoriska ost... Tänk att "kattemannen" är så förtjust i ost... Men på onsdag vankas det andra bullar för den lille(store) herrn. Då ska det minsann bli lite lövbiff. Det står ju 12-årig födelsedag på agendan å då ska det festas ☺

nu duger det inte att sitta här och slöa längre. Tvättkorgen är på fyllan och påkallar min uppmärksamhet. Så nu ska tvättmaskinen få ta hand om skiten *haha*

Hej hopp i full galopp och med morgonrocken fladdrande runt benen sladdar jag ut härifrån på ett äkta bredställ och kastar ut en kram till den som vill ha och hinner fånga i förbifarten.







5 kommentarer:

  1. Du verkar fått förnyad energi nu. Baka bröd låter lockande. Om man skulle prova det idag? Det är ju så gott. Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
  2. Jaha - fullt upp alltså!
    Min katt Murre sitter alltid med vid frukosten och äter ost.
    Lycka till med brödbaket. Det doftar så gott i hela huset när man gör sånt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här sladdas det och fräser iväg av bara den märker jag.... ;) *fniss*
    Jag fångar en kram och jag lägger till dig i min blogglista och som följare av din blogg :D
    Önskar dig en finfin "sladdfri" helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Hej hopp på dig själv, jag fångade kramen i luften.
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Tack vännen för ditt stöd ♥
    Härligt att du fixar med kalas när Figge fyller. Vi hissade flaggan när våra hundar fyllde år ;)Sen bakade vi tårta med leverpastejsfyllning och dekorerade med grädde och hoprullade ostskivor :)
    Kram

    SvaraRadera

Sun Bear