Dagens citat

3 november 2012

Gräsänka idag!!

Så var gubben på väg till Gävle och hockey å jag o Figge rår oss själva hela dagen. Har en massa pyssel att ta tag i idag. Blev ju lite efter med allt pga förkylningen som slog till hårt och brutalt.

Har intagit en god frukost och kaffe så nu är jag redo för dagen.




Hittade det här receptet i en tidning och blev bara tvungen att prova ju. Det var riktigt gott tyckte jag.
Å bara älskar färskpressade apelsiner, finns ingen juice i världen som slår det, å nu börjar ju apelsinerna bli så där vansinnigt goda igen. Så min frukost avnjöts till fullo.
Kaffet är som sagt oxå nersladdat i rätt mängd och dos *hehe*

Så nu säger jag bara: Lördag here I come!!!!

Visslar ut genom dörra och bränner av en vinkning i förbifarten.
Å så kastar jag ju givetvis ut en stor bamsekram till den som vill ha... Catch it!!
♥♥♥ Var rädd om er och varandra ♥♥♥


Låter detta ljus brinna som en symbol och ett minne av kärlek och saknad till alla dom som inte finns med oss här längre. I hjärtat har de alla för evigt en plats.















































































7 kommentarer:

  1. :-)
    Jag brukar tänka/säga: "Minnen dör aldrig, de lever kvar som stjärnor på himlen". Stämmer bra!
    Njut av din dag, jag ska/får JOBBA som du vet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh den frukosten såg väldigt nyttig ut, och god.
    Här blir det en tur till Hyssna för och fira en släkting som fyller 30 och hans dotter som firar sin första födelsedag, tänk ett år! Hela livet framför sig och hon är så söt. Och ikväll blir det Downtown Abbey.

    SvaraRadera
  3. Fint och mumsigt du fixat.... :)
    Här åker vi snart iväg för att pynta mor o fars grav....men just nu pratas det om halloweenfirandet döttrarna var på i natt på krogen med alla gäster utklädda.
    Mycket nu...... och det behövs i mörkret. Även vackra ljus, så som du bjuder på idag behövs :)
    Ha det gott nu när du är gräsänka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Skönt med en pysseldag också.
    Blev inte av att jag åkte ut till minneslunden och tände ljus. Du har ju så långt också. Vi får tända ett ljus i tankarna du och jag för våra pappor.
    Kram vännen ♥

    SvaraRadera
  5. Så många ljus det tänds idag. Jag körde förbi kyrkogården ikväll och det så fint ut. Som sagt kärleken dör alldrig - den fortsätter i minnen.

    Har inte tittat hit för, men hamnade hit från Vänfors.

    ha det så bra i ditt "Winter Wonder Land" ... snart kommer snön.

    SvaraRadera
  6. Ibland kan det vara skönt att få vara ensam. Bara det inte blir för länge...och för ofta ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Sun Bear