Dagens citat

22 november 2012

Haft lite bloggtorka!!

Har som sagt inte haft så mycket att skriva om just nu. Jobbar ju mycket och det sliter på den här gamla kroppen *hehe*. Men efter 2 nätters helgjobb, 3 nättter kommande vecka och så nästa fredag är det avklarat och det stundar en hel veckas!! ledighet. Gud, så skönt.

Ser fram emot Stockholms-trippen med trevligt restaurang-besök. Ska bli så gott att komma hemifrån och slippa se stora rummet som just nu ser som en byggarbetsplats... Menar, hur kul är det på en skala 1 till 10 att ha en toa-stol stå där??? Skulle vilja säga: -10 minst!!!
Men det går ju åt rätt håll iaf.. gipset på plats,, nu inväntas hantverkarna som ska göra sitt.. få se när de har tid att dyka upp.. Bättre sent än aldrig iaf

Så stundar ju oxå i mitt tycke den klart mysigaste tiden på året... Det blir advent och ljusstakarna ska fram.. Är bara så barnsligt förtjust i denna tid, trots min aktningsvärda ålder *blink blink* ....så nästa fredag är då äntligen dags!!!

Hittad på nätet

Fick hem en ny plattång igår... den gamla började det spraka om så den åkte ut fortare än kvickt... Tänkte att eftersom det stundar födelsedag så gav jag en ny sån till mej själv i födelsedagspresent... bra tänkt av mej eller hur??
Fick då med ett varuprov på en parfym... Åh, vilken hit.... blev förälskad direkt i den... Såååå, det blev inhandling av en direkt.... hua, fru Nilsson har dragit på sig spenderarkostymen rejält.... hehe...
Nåväl, det är inte ofta jag handlar nåt till mej själv, så jag unnar mig detta....
Man lever bara en gång eller hur???

Min nya favorit

Så där ja... då var det dags för utgång och tillagning av kycklinggryta.....
Utgår med obligatorisk vink i dörrn och en bamsekram till den som vill ha....



Seeya


9 kommentarer:

  1. Kycklinggryta, ny platttång och god parfymdoft! :)
    Tyckte det blev ett väldigt trevligt blogginlägg
    Kram pårej ;) och Grattis i förskott
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Klart du ska unna dig lite ♥ Längtar också till advent, älskar ljus och pynt!
    Måste nog ta mig en sniff på parfymen nästa gång jag går till centrum :)
    Kram på dig vännen ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, men ååh... så härligt - så himla bra idé att unna sig lite egen "lyx"... eller lyx är väl att ta i - lite vardagliga nödvändigheter med en aning doft av lyx, kanske är bättre beskrivning :) Kul att åka till Stockholm och gå på restaurang - jag skulle nog kunna hoppa över Stockholmsresan, men gå på restaurang, det är grejer det :)
    Ha det gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Att renovera hemma är absolut bottenvärdelöst så länge man håller på och allt är en enda röra. Men vänta bara tills det blir klart - då är man lycklig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så skoj med Stockholms tripp ;=) så klart man skall unnasig själv saker o ting :=) borde man göra oftare!! kram kram Jesica

    SvaraRadera
  6. Hejj! :) Har inte varit här på ett tag. Skonar ryggen så jag hinner inte hälsa på alla. Förstår att det är jobbigt med röran under renoveringen men sen så blir det så fint när allting är på plats.
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, det här mörkret är inte så upplyftande. Usch, men till helgen tänder vi upp. Tjoohoo!!

    SvaraRadera
  8. Härligt att få en ny favoritdoft. Den ska jag snusa på nästa gång jag är i stan.
    Stockholm...åååå,nu blev jag avundsjuk. Fast jag ska ju snart till Thailand,så jag kanske inte ska vara så avundsjuk ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Skulle ju ha svarat för länge sen men tiden har inte riktigt räckt till. Jag är född i Säter men har bott i Skaraborg sen jag var 11 år. Men är man född i Dalarna så är man kulla för livet. Dottern bodde på landet inte så långt från macken vid Ljung. Så på dagiset i Kvänum har jag hämtat dotterdottern flera gånger.
    Ha en trevlig första advent

    Kram Karin

    SvaraRadera

Sun Bear