Dagens citat

5 november 2012

Idag blir det behandling!!

Godmorgon världen!
Så var det måndagmorgon igen då... Vädret är grått, grått och åter grått... Figge har vart ute en liiiten sväng.. När jag släppte in honom igen så är det serenad ända från ytterdörren och fram till köket och matskålen.. Hur kan du bara ha hjärta att släppa ut moi i detta ruggväder skälls det heeela vägen.

Nåväl, inne i värmen igen så ska det sovas och snarkas å då menar jag riktiga timmerstockar... Tänk
 att nåt så "litet" kan snarka som en hel karl!!!



 Fick igår här nåt som jag personligen inte gillar. Tycker ju att det är mycket trevligt när jag får kommentarer på det jag skrivit. Kommentaren från denna person började ju bra: Vilken mysig blogg du har... Åh, vad roligt att höra tänker jag och läser vidare.. Det visar sig att denna person helt enkelt vill göra reklam för sin egen blogg med pyssel som hon har till försäljning och vill typ att jag ska gå in och lämna en kommentar och berömma hennes alster och även gilla på Facebook. Jag gillar inte sånt helt enkelt så jag tar helt sonika bort den kommentaren. Sen börjar jag kolla runt lite på andra sidor och då visar det sig att hon varit in hos flera stycken och skrivit exakt samma som hon skrivit till mej.. Med andra ord ett massutskick med reklam.

Igår fick jag agera rörmokare här oxå.. Höll på med disken och skulle skölja. Vad händer: Jo, tvärstopp i avloppet å gubben var tvungen att hämta sonen från tåget. Vad göra? Vänta tills han kommer hem igen eller???...Nää, man är ju inte bangen så jag dyker givetvis under diskhon och börjar kolla rören.. Drar lite försiktigt upp avloppsröret och efter lite ficklande så blev det fart må jag säga... Jisses, det bara sörplade och väste lite och så var vattnet väck!!! Nåväl, bäst att smida mens järnet e varmt tänker Fru Nilsson. Så väck me hela röret och ner i källaren för rejäl rengöring. Yeaack, så mycke gegg det var där... Tur man inte e kräsmagad!!
Upp i köket för montering igen... Allt funkade till belåtenhet ☺ Då kommer nästa fundering: Vart tog det enerverande kluckandet som vi haft i avloppet ett längre tag vägen????? Efter ett antal spolningar så är det bara att konstatera: DET ÄR BORTA!!!!!!!!!

Hmm, kan de va så enkelt. Det verkar iaf så.. Talat med vår rörmokare nu och det verkar kunna vara fallet!! Visar sig när badrummet är klart och allt är riktigt ihopkopplat igen.....


Nu ska jag käka frukost och ladda för behandling och sen arbete inatt...

Önskar er alla en härlig måndag
Ha de gott











11 kommentarer:

  1. Hej!reagerade oxå lite "sådär" på den kommentaren!eftersom jag fick en o många andra!! inte för att just min eller din blogg var unik,utan som du beskriv mer pr för sin egen!! jag tittar in till dig,för just du skriver så det tilltalar mig <3 med en glimt i ögat.ha en fin dag< kram kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Visst stämmer uttrycket: KVINNOR KAN! Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Heja rörmokaren! Vad skulle våra gubbar göra utan sina händiga fruar ;)
    Ogillar också blogg-pr. Jag läser bara de bloggar jag har intresse av
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hej där! Såå glad jag blev över din kommentar :) Glad att du hittade mig så jag får chansen att hälsa på här hos dig. Gillar inte heller de där "raggningskommentarerna" :(
    Så bra att du kunde fixa avloppet själv... "Bra kvinna reder sig själv!"
    Har lagt mig som följare här hos dig så jag inte tappar bort dig :)
    Fin kisse han Figge... och det klart det måste klagas när matte har mage att låta honom gå ut i "hundvädret"
    Hoppas du får en bra natt på jobbet.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fy skam stygga matte - tvinga ut den arma katten i sådant väder ;)
    Rensa avlopp är väldigt "givande" (Hmmm) Jag tar alltid hand om det under handfatet i badrummet. Isch...
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja lite trist med sådana kommentarer. Eller kommentarer som "fin blogg" och inget mer...
    På tal om det så tack för dina kommentare som du lämnar på min blogg :)

    Jag beundrar din rörmokarinsats. Jag skulle nog ha kräkts. Eller rättare sagt, jag skulle ha väntat på gubben, haha
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hälsar på hos dig men min kommentar är nog lite trist. Eftersom jag har dyslexi och problem med avkodning, att få ihop ett ord så har jag väldigt svårt att läsa just din blogg :( Svårt med skrivstil och att det är en bild bakom. Ta inte illa upp. Det är en skada som jag har som gör det svårt för mig. Men jag kommer och hälsar på ändå :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Gomorron...Tack för titten.gla för din kommentar..härlig blogg du har..känns att det kommer från hjärtat...fått samma som du från den bloggen...
    Bra gjort med rörmokeriet...häpp där går gränsen för mej...hihi...tror jag:)...kommer gärna tillbaka kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Aaa...glömde ju säga att jag har en liten utlottning hos mej om du vill va mä.../Gunilla

    SvaraRadera
  10. Nä,sådana där massutskick gillar inte jag heller.
    Ska man kommentera kan man väl göra det lite personligt.
    Ja...så tycker jag i alla fall.
    Oj så duktig du är. Det där med rör skulle jag aldrig våga mig på.
    Jag hade nog väntat på Gubben ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Samma person har gästat mig. Detta är ett stort bekymmer bland yngre bloggare har jag förstått av min tonårsdotter som också har blogg.
    De kan skriva som så....Hej, gå gärna in och kolla på min blogg!!...
    Hur tänker de då, ganska egoistiskt tycker jag.

    Avloppsbekymmer..inte kul... just nu har vår diskmaskin lagt av så då får vi väl ta den andra då....mig alltså...hi..hi... i väntan på reparartör ;)

    Så fint du har här på bloggen..helmysigt tycker jag :)
    Önskar dig en fin dag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera

Sun Bear