Dagens citat

13 november 2012

Jobbedags igen då!

Så var det dags att ladda för arbete igen då... Blir mycke jobba kommande vecka... Kör igång ikväll med 3 nätter, ledig 1. Jobbar 1 natt och så ledig 1. Så 2 nätter igen. Sen får jag ett par nätter ledigt innan det är dags för nästa 2-pass igen.
Jisses, det är långt till december och lite längre ledighet nu. Men men det är bara att gilla läget.

Har iaf bestämt mej att ta bilen ner idag.. Är bara så skönt ibland att ha det tyst och lugnt omkring mej när jag åker till jobbet. Slippa allt tjatter omkring och inte behöva tänka på om tåget går som det ska eller att spårvagnar funkar.
Ska åka tåg ner imorrnkväll eftersom jag sover kvar torsdag dag.

Jag har kollat runt lite på nätet efter ryamatta till vardagsrummet och hittat rätt på en firma som säljer sådana och det till ett mycket bra pris. Kommer att bli kanonbra med den tror jag..
Ska jag bara ha tag i en mysig fåtölj oxå. Kommer att bli kanon när det blir klart hoppas jag.

Nä, nu så ska jag packa ihop här och börja dra mig mot mitt arbete.

Önskar dig som läsare en härlig kväll.
Sladdar ut och vipsar iväg en stor kram på vägen till den som vill ha.





10 kommentarer:

  1. Var rädd om dig nu när du ska jobba så många nätter. Förstår att det är skönt att ta bilen ibland och ha det tyst omkring sig.
    Figge kommer säkert att gilla en ryamatta. Gosigt för honom också:)
    Kram vännen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han blir säkert stormförtjust att få en rya o sätta klorna i...
      Kram kram till dej oxå vännen ♥

      Radera
  2. Gomorron på dej!...Tack för den Stora kramen från dej...den värmde änna in i..hjärtat...ja va tufft för dej m så många nätter! Har ni intevsjudagars ledigt?..Jobbade natt ett tag för många år sen..sov så dåligt så det funkade bara ett år.Gick tillbaka till dagturer sen..
    Åh va gott med en ryamatta:)...Vi la in en textilmatta så mjuk o go i nya sovrummet, DET är såå gött! KRAM tillbaka / Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego... Vi har ju önskeschema och eftersom jag jobbar 100 % natt så blir det lite tajt med schemat för att få det att gå ihop..
      Mm, längtar tills jag får hem mattan och få fixa till det lite mysigt.
      Kram kram ♥

      Radera
  3. Då har du fullt upp ett tag.....
    Mysigt med ny ryamatta, blir säkert jättefint och bra :)
    Jag har också funderat på rya, det var poppis när jag var barn och nu är det tillbaka igen, och mysiga mattor är det :)
    Ha de gott och ta hand om dig själv oxå nu när det är mycket jobba.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lite körigt, men jag får igen det i början av december då det blir lite långledigt ☺
      Kram kram till dej ♥

      Radera
  4. Hej!

    Välkommen som följare på min blogg. Vi har visst mycket gemensamt du och jag. Vi heter Nilsson, kommer från Dalarna, bor i Västra Götaland, vi har båda katt....kanske finns fler likheter. Dottern bodde i Kvänum några år så där har jag varit många gånger. Jag jobbade också nätter i flera år men sen fick jag så svårt att sova så nu jobbar jag bara vaken natt ibland.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det.. Men du så häftigt... Varifrån i Dalarna? Var bor du nu? Ja, det verkar som det finns väldigt många likheter ju ☺ Va häftigt att du varit här i Kvänum.. Bodde dottern här länge och vart?
      Funkar riktigt bra med sovandet för min del än så länge, gott det eftersom jag långpendlar.
      Ha det gott du oxå
      Kram kram ♥♥

      Radera
  5. Men fy vad "hattigt" Hinner man ställa om sig? Jag jobbar alltid 3 eller 4 nätter och har alltid en veckas ledigt. Jag har kanonschema. Jobbar iofs bara 64% ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev lite rörigt men jag får se fram emot början av december nu då jag får lite långledigt. Blir lite tajt eftersom jag jobbar 100 % på natten.
      Kram ♥♥

      Radera

Sun Bear