Dagens citat

8 november 2012

Trevlig middag

Efter en jobbenatt och så en hel dags sömn så var det då dags för middag med nattkollegorna. Å, vilken trevlig tillställning det blev. Var längesen jag fick så många goda skratt. Flera av de andra gästerna sneglade på oss (tror att de nog velat vara med oss). Stämningen var på topp.

Vårt härliga nattgäng ☺



 Å maten var bara så god....
Min biffstek med kolgrillade grönsaker
 Å så blev det naturligtvis kaffe efter maten ☺
En kopp turkiskt kaffe
Så tiden bara svischade iväg och det stod inte på förrän jag och 3 av mina kollegor fick samla ihop oss och fara till jobbet för ett pass igen. Natten blev lugn, väldigt skönt att få lite lugna nätter emellanåt oxå ☺
Kollade lite på teve, tyvärr dominerades sändningarna av det amerikanska valet... men men man kan ju inte få allt här i världen *hehe*

Skulle flexa hem lite tidigare idag tänkte jag eftersom det var så lugnt... Gör mycket att komma hem en timme tidigare. Sätter mej på spårvagnen in mot stan, bra tajmat då jag kan kliva direkt på spårvagnen utan väntetid... Nästan inne i Göteborg blir det STOPP!! Vad händer? Chauffören öppnar dörrarna och stänger dem igen... Åker en liten bit till, å så samma sak igen. 
Nu börjar Fru Nilsson bli smått nervös och då chaffisen ropar ut att det är något fel och han ska kontakta trafikledningen, bestämmer jag mej för att hoppa av vid Korsvägen och chansa på att det kommer nån buss eller spåris som går mot centralstationen...
Har tur så det kommer en buss som ser ut att kunna passa samtidigt som jag kommer fram till hållplatsen.. Oki, tänker jag och hoppar på den.... Tittar på klockan igen... 
Ja det borde funka, hmmm eller? 
Nä, tänker jag. Hoppar av vid Brunnsparken och går i mycket rask takt via köpcentret Nordstan till Centralen.. Ut, till spåret och kastar mej på tåget. 
Vilken marginal hade jag då efter detta race? Jo, hela 2 minuter!!! innan tåget avgick.

Väl hemma så möttes jag av en glad Figge som sjöng en serenad för min hemkomst... goa kattemannen ☺
Jag avnjöt en god och efterlängtad frukost och kopp te. Ringde och pratade en sväng med kusin Christina var ju ett tag sen vi talades vid så jag kände att det var dags ☺

Sen så var det tid för "krysset" en vända, tänkte sova ett par timmar för att kunna sova inatt... 
Ställde klockan och slog ihop ögonen.. Vaknade vansinnigt tung i huvudet... Urk, jag kan ju inte ha sovit länge alls, klockan har ju inte ens ringt. TRODDE JAG!!! Klockan är 3 på eftermiddagen och jag har nästan sovit i 5 timmar!!!!

Kastar mej ner i köket och på med kaffebryggarn... måste vakna!!!
Iväg till affärn lite senare för att handla....
Figge var ju lovad lövbiff på sin födelsedag ju!!! 12-årsdagen kan en tänka ☺


Å så här gott sover man på maten efter födelsedagen...

Morris har fått ljus tänt på sin grav. Han skulle ju också fyllt 12 (Figge och Morris var ju bröder) så han får vara med oss i tanken.

Ljus hos Morris  

Det har varit ett riktigt ruskväder här... blåser fortfarande så det knakar i rutorna och spöregn...
Eldat i pannan och haft en massa värmeljus tända...







Nä, får väl försöka lägga mig och åtminstone vila nu.. Håller tummarna att jag får sova
Tassar ut i natten  

7 kommentarer:

  1. God morgon!
    Såg väldigt gott ut det där... biffstek och kolgrillade grönsaker - vilken tur att jag åt en ostmacka precis nyss, annars hade jag nog börjat dregla :)
    Figge ser väldigt nöjd ut efter födelsedagsfirandet - Grattis till fina Figge!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni hade en jobbträff, det behövs.
    Hoppas Figges lövbiff var läcker. Han fick väl lite grädde också!!
    Vilken tur att du kan sova över på jobbet, fast det bästa vore ett nytt jobb närmare.
    Kram vännen, var så skönt att prata med dig. ♥

    SvaraRadera
  3. Kul att du tittade in på min blogg.
    Alltid intressant och välkomnande med nya bloggvänner, min blogg är lite som din , lite av vardagens händelser och ibland tokigheter.
    Inget konstigt alls.

    Kul med en middag tillsammans med arbetskamrater, kommer jag ihåg åxå medans jag jobbade, det blev som lättsamt och roligt.

    Ha en fotrsatt bra vecka..snart helg igen, men du kanske jobbar ???

    SvaraRadera
  4. Jahadu nu blev jag hungrig!! Ser trevligt o gott ut! Men jobbar du i Gbg o bor i kvänum?
    Jag tycker om din blogg,gillar vardaglia händelser o humor♥ Tack för att du vill vara med i min lilla utlottning! kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med personalräff. Vilken mysig ställe.
    Jag ska med gubben på lördag då han har personalfest.
    Tack för att du ändrade i bloggen så att jag skulle kunna läsa. :)
    Kvällskram

    SvaraRadera
  6. Tack för info:)...ja det är inte lätt med jobben precis...Ha det gott!Gunilla

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut och det var det ju också!! hi..hi..

    Önskar dig en finfin helg vännen♥
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera

Sun Bear