Dagens citat

7 januari 2013

Back again ☺☺☺


















Hej hopp i full galopp.
Efter ett längre uppehåll är jag tebax igen. Har inte haft varken tid, ork eller lust att skriva på ett längre tag. Vart lite tufft med mycket arbete + en massa annan skit som snurrat i mitt huvud.
Nu är det nytt år och nya tag som gäller. Jag har lovat mej själv vissa saker nu.
Till att börja med får det vara slut med "energi-tjuvar" i mitt liv. Jag är så förbannat trött på folk som gnäller och tycker synd om sig själva. Personer som så totalt suger ur mej min energi. Nu så tänker jag sätta ner foten och säga STOPP. Jag ska ta tag i mitt eget liv, that´s it!!!

Nu börjar vi äntligen se slutet på badrummet,, väntar bara in rörmokaren som ska göra det sista. Låååång tid har det tagit.. men, det sägs ju att den som väntar på något gott.....
Tänk, snart får vi använda vårt nya badrum ☺ Det blev bara så snyggt med kaklet och golvet... (bilder kommer när allt är klart)...
Jag lovar att jag kommer att duscha med andakt första gången... Härliga tider strålande tider...
Å sen få slippa alla toagrejer som just nu ligger utspridda överallt. Jisses....

Snön vi fick i december har nu smält bort helt och hållet. Det är märkligt egentligen... För cirka en månad sen hade vi nästan en meter snö här!! Å igår kunde vi gå ut på golfbanan och lattja lite!!! De e kontraster det.....
Visst, det kommer garanterat mer snö,,, men det går ju iaf mot ljusare och varmare tider....
Så det står inte på förrän vi får sparka igång golfsäsongen på allvar,,, å vad jag längtar.

Jag och "gubben" hade en riktigt mysig lördag oxå,, åkte på en shoppingrunda till Skövde och fick inhandlat lite smått och gott. Käkade en kanongod lunch på kinarestaurang kantänka ☺ å så gick vi på bio och såg filmen "The Hobbit" i 3D å jisses vilken film säger jag bara... Det bästa jag sett på mycket länge... å så dessa 3D-effekter... F-n var helt tagen när filmen var slut... 3 timmar bara flög iväg.. så det var som sagt en mycket trevlig och härlig lördag. 

Så nu ska jag vandra ut i denna nya dag och se vad den har att erbjuda...
Ha det gott alla och var rädda om er därute...
Vinkar i dörrn och slänger ut den sedvanliga kramen till den som vill ha..







8 kommentarer:

  1. Men det är väl klart att jag gärna tar emot den kramen :) Har saknat dig, men nu förstår jag... energitjuvar har varit och tärt på orken... usch, så jobbigt!
    Bra att du sätter ner foten och säger stopp!
    Glad att du är tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack va glad jag blir för dina ord ☺

      Radera
  2. Välkommen tillbaka :) så trevligt!
    Energitjuvar ....huuuu.....Ja de ska man hålla långt avstånd till.
    Härligt nu när det går mot ljusare tider :) spännande och kul med nya badrummet.
    Du får ha det så bra, kramar tillbaka.
    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det ☺
      Ja, de är inte roliga alls ju...
      Ha det riktigt gott du med ☺

      Radera
  3. Nackdelen med att göra sig av med energitjuvar är att det kan bli ganska tomt, vet inte vilket som är bäst.
    Jag har nämligen gjort det du tänker göra.
    Välkommen tillbaka förresten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst nånstans att man ibland borde gallra bland sina "vänner" och bara träffa dem som man mådde bra av. Resten, dvs.energitjuvarna, skulle man undvika så mycket det gick. Det är säkert ett bra råd, men kanske inte alltid så lätt att följa. Kram

      Radera
  4. Lägg ingen energi på energitjuvar, inte värt besväret. De ändrar sig aldrig.
    Härligt att det snart är klart i badrummet. Ta med dig ett glas champagne in när du ska ta första duschen ;)Fira in den ordentligt!
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  5. Välkommen tbx )) nytt år nya tag/ energitjuvar NEJ TACK.... Dem har jag vinkat av för länge sen :)) ha en fin Söndag! Kram Jessica

    SvaraRadera

Sun Bear