Dagens citat

7 oktober 2014

De e tuffa tider ♫♪♫

Godmorgon världen!!
Så kryper hösten allt närmare... Löven gulnar och faller, ett efter ett. Min längtan efter snö har åter vaknat... Kan inte rå för det men jag älskar när snön faller ute och jag kan sitta inne med tända ljus.. Jag blir som ett barn på julafton...

Tillbaka till året som gått då. Vad har hänt? Jo, massor kan jag säga

Både positiva och negativa saker. Golfen har gått riktigt bra och det har blivit en rejäl sänkning av handicap... Fasen, det är ju bara så skoj att spela golf....
Till och med börjat delta i damgolfen vilket är ett riktigt trevligt glädjeämne.

Följde med på damresan i september, å Gud så kul det var. Underbart väder, god stämning och trevliga damer. Spelet var ju inte det bästa, men roligt hade vi.En helt underbar middag på kvällen. Det minnet hänger med i mååånga år.
Damresan 6/9 2014






Har ju även ett mycket tråkigt minne från denna sommar också!!!
Den 20/8 drabbades Kvänum av ett oväder av sällan skådat slag... Minst 200 hushålls källare svämmades över av vatten då det på ett dygn kom 130 mm regn. Av dessa 130 kom ca 83 på 2 timmar. Med åska, dunder och brak. Vattnet kom forsande upp ur avloppsbrunnarna i källarna.
Vi hade som mest 80 cm vatten i källaren och då kom vi ganska lindrigt undan!!!! Det högsta som mättes upp var 158 cm!!!
Usch, det var ingen rolig upplevelse kan jag säga... Att vatten kan förstöra så mycket... Tragiskt...
Saneringen pågår ännu och kommer att göra så ett bra tag framöver....
Vatten vatten vatten :-(


Ännu mera vatten!!!

Här hade regnet åtminstone gett med sig.


Frysen lade av, all mat förstörd.

Nåväl, saneringen får ta den tid den tar. Vi har livet i behåll. Det är det viktigaste...
 
Har även blivit en trevlig tripp hem till gamla Dalom också. Bara så underbart härligt att komma bort från allt elände här hemma och samla nya krafter... Stugan vi hyrde var lika mysig denna gång ( jag och min goa kompis Lisbeth var dit och rekade i våras)... Denna gång var det jag, gubben och Figge som styrde kosan upp.
Blev en utflykt till Falun och besök i Koppargruvan, intressant guidning med efterföljande middag hos kära mor. Så hela vistelsen var bara så kanon... Fick nya krafter att ta itu med vardagen igen.
Figge kollar in nya domänen
 
 
Var är jag???
 
Vacker vy
 
Höst i Davidshyttan
 
Bispbergs klack syns långt bort i fjärran
 
 
Fickparkering???
 
Det finns t.om frihetsgudinnan i Fors

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sun Bear