Dagens citat

17 oktober 2014

Fredag morgon!!

Så blev det fredag ännu en gång. Veckorna bara rasar iväg. Nästa helg stundar vintertid återigen.
Jisses, var tog våren och sommaren vägen?
Gårdagen blev en riktigt trevlig dag. Upp i ottan och dricka kaffe i lugn och ro. Njuta av tystnad och lugn... Tycker ju att det är så härligt med den stunden på morgonen.
Sen bar det av in till Vara och en trevlig fika med goa vännen Lisbeth, då vi planerade in en vin- och spakväll (jo, jag tackar jag). Fasen, så mysigt det ska bli.... Pyssla om oss själva, äta lite gott och prata lite om ditt och datt... Tajmat in så gubben hämtar mej när han slutar jobba på kvällen... Oh, detta ser jag fram emot. Det är ju dessa små guldkanter i tillvaron som gör livet värt att leva.

 Efter fikastunden for jag hem och tog tag i lite pyssel härhemma, bara så gott att få undan lite som legat över mej både länge och väl.
Jag ska jobba 2 nätter nu i helgen och sen blir det ledigt en vecka. Har bestämt för att putsa fönster och byta gardiner inför vintern. Nu ska den nya Kärcher fönstertvättaren få bekänna färg. Har ju använt den på glasbordet och där är den helt outstanding i mitt tycke.

Funderar också starkt på att åka och hämta hem mina golfklubbor idag, ser ju dåligt ut med nån mer golf i år tyvärr, men men det är som det är. Nån vända till ska det förhoppningsvis bli innan golfskorna ställs helt och hållet på hyllan för i år.

Å så raskt över till projekt källaren.... Blir inte så mycket gjort därnere... Känner bara att det är bättre att allt får torka riktigt innan man tar tag i målning och sådant. Sen kommer ju hantverkarna hit och sätter in nya dörrar och valv.

Nu dags för frukost här och sen sparka igång denna dagen oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sun Bear