Dagens citat

5 november 2014

Onsdag


Det blev en promenad trots dis och duggregn. Men tänk så skönt att få frisk luft i lungorna.
Sovit som en stock inatt igen, så nu känner jag mig redo för nattjobb igen då.
Skulle iofs behöva ha lite längre ledighet igen.. Har ju massor jag vill göra härhemma.
Beställt hem tyg och ska sy draperier, röja i källaren etc etc.
Nåja, får väl ta allt när jag har möjlighet....

Känner att jag skulle så gärna vilja byta jobb. Trivs inte längre på min arbetsplats, så mycket tjafs och negativa energier... Känner ingen som helst glädje att åka till jobbet längre.
Det är så tråkigt eftersom vi under alla år jag jobbat natt haft det kanonbra, men nu är det borta.

Tankarna snurrar i huvudet, är jag färdig med Mölndal? Finns det mer jag ska göra där?
Vad ska jag göra?

Är så trött på all denna pendling som tar så vansinnigt mycket tid av mitt liv....

Så, fick gnällt av mej lite igen då....
Nu blir det en kopp te, å sen de vanliga procedurerna innan jag ställer in kosan mot Mölndal igen.

Ha en fortsatt bra dag i slott och kojor.

Kram Annci

2 kommentarer:

  1. Tjafs och annat som kan bli på jobbet är inte kul och det tar så mycket energi som man kan använda till annat.
    Må så gott och kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Hej!åh vad jag känner igen mig!!arbetsglädjen är nästan helt borta,vi är tidsstyrda med mobiler,som vi loggar när vi kommer till brukare o när vi går ut! bara betalt för utförd tid..helt idiotiskt! alla som jobbar med människor vet att ena dagen tar det 40 min nästa 20,beroende på dagsformen!kanske man vill ligga kvar!så vi jagar minuter...chefen kan när som gå in o titta på var vi är o hur länge..sen får vi minsann månads statistik på hur vi sköter oss.det där spontana mellan arbetskamrater har försvunnit,förut kunde man ta en spontan fika när det var lungt..vi som jobbar i hemtjänsten har inag fika pauser ,utan har man tur kan man få en kvart på fm för att gå på toa!! man måste ju in med nycklar till lokalen,ja du när jag både skriver o läser vad jag skriver,tänker jag det låter inte klokt!! träffade en tjej som jobbar i ett annat distrikt,hon hade fått jobba över varje dag för de hade ingen restid...ja du nu har jag gnällt av mig :) vårdtagarna är de som gör att man är kvar,när man ser deras uppskattning när man kommer <3 men som sagt bara en själv som kan förändra!! hoppas du hittar det som blir bra för dig.kram Jessica

    SvaraRadera

Sun Bear