Dagens citat

16 november 2014

Veckan som gått!!

Hallo i bloggland... Så svischade den här veckan förbi också då. Jobbats har det gjort.
Har precis vaknat efter sista passet denna helg, så nu sitter det fint med kaffe.
En ganska trevlig vecka har passerat, träffat en gammal kompis och fikat. Vi har ju inte träffats på över 1 år så det var bara så skoj att ses igen. Det bara visslade till så hade 2 timmar förflutit.

Vi ska träffas igen i början av december fast då inte med fika utan då blir det lite god mat, gott vin och massa tjöt. Det ser jag verkligen fram emot.

Sen har jag även fått röjt lite i källaren tills hantverkarna kommer hit och sätter in nya dörrar därnere. Sen är det målning kvar innan källaren kan kännas som återställd igen.
Tyvärr finns ju lite tankar kvar: Törs jag förvara något därnere längre? Hur högt ovanför golvet måste jag ställa saker och ting? Tänk om det händer igen?

Nåväl, ska försöka släppa den biten nu. Vädrets makter styr vi ju inte över...

Mycket nederbörd har vi fått i Kvänum, här är ett par bildbevis:

Snön som föll på ett dygn härhemma på ett dygn 30/11 till 1/12 2012

Snön som föll 

20/8 2014 drabbades vi av detta. 70 cm vatten i hela källaren.
Så det känns liiite otryggt att bo här, men vi trivs ju här i vårt lilla hus i Kvänum.

Så det blev en liten instänkare i blogglandia idag... Nu ska jag spela lite spel på datorn och försöka vakna till liv.
Ha en fortsatt bra söndag
Kram från mej till dej som läsare


1 kommentar:

  1. Ja du snart har vi vinter o snö..både mysigt och inte!!!Och hoppas verkligen källarproblemet är ett minne blott.... här pyntas inför 1a Advent <3 mysigt tycker jag.Må så gott < kramiz Jessica

    SvaraRadera

Sun Bear