Dagens citat

5 januari 2015

Nytt år igen!!

Så har ett år lagt sig till ro igen då. 2015 har börjat ta sina första stapplande steg.
Jobbade hela nyår och vi hade det faktiskt ganska lugnt på jobbet både nyårsafton och nyårsdagen.
Såg fram emot lördagen som gick. Jag och maken tog tåget ner till Göteborg för en övernattning på Clarion Post Hotel. Gick ut och käkade med en jobbarkompis och hennes make för att sedan gå på hockey. Tyvärr förlorade mitt älskade Leksands IF, men vad gör väl det.


Humöret på topp och bara så trevlig lördag ändå.

Å sen när kvällen var till ända tillbaka till hotellet och krypa ner i den helt underbara sängen... Hm, sov som en prinsessa :-)

Sen söndag morgon... Hotellfrukost!! Jisses, bara helt fantastisk. Brukar ju vara bland det bästa på hela hotellvistelsen... Å som sagt, jag blev definitivt inte besviken....
Sen var det så gott att komma hem, Figge välkomnade oss med ett mjau.

Tog en promenad i solskenet. Härligt uppfriskande.

Så mysigt att spendera en helg tillsammans med min käre make, händer ju så sällan nu eftersom vi jobbar mest hela tiden på var sitt håll. Men som sagt: Det gäller att ta vara på guldkornen.


 Nu är det åter dags att ladda för 2 nätters jobb och när jag vakar av på onsdag får tomtarna åter gå till ro tillsammans med julesakerna... Nu blickar jag framåt mot vår och sommar.
Önskar dig som läser detta en härlig vecka.




2 kommentarer:

  1. Hej o god fortsättning på det nya året..clarion har jag bott på o det tyckte jag om..och som sagt hotell frukosten brukar inte gå av för hackor..Må så gott <kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Annci, tack för kommentar hos mig, blir glad.
    Önskar även dig Gott Nytt År.
    Så härligt att få ägna sig lite åt roligheter någon gång, livet är annars 'gnega på', så man måste ta till vara på tillfälligheterna.

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera

Sun Bear