Dagens citat

15 januari 2015

Så har vi kommit till mitten av Januari. Det är makalöst va tiden springer iväg.
Golfsäsongen kryper närmare och närmare, å va jag längtar..

Väntar på att hantverkarna ska komma hit och sätta in nya dörrar i källaren. Förstår ju att de har massor att göra efter översvämningen i somras, men det känns ändå bara så frustrerande att vänta, vänta och vänta.. Vill ju få klart därnere nångång.

Har investerat i nya trådlösa hörlurar så jag kan lyssna mer fritt på ljudböcker. Skaffade mej Storytel så jag lyssnar via telefonen.
Storytel är en av de bästa appar jag skaffat, finns hur mycket som helst att lyssna på och det för en billig peng per månad.
Lyssnar varje gång jag far till och från jobb, när jag är ute och går. Ja, till och med när jag städar så den är som sagt kanon.

Hörlurarna jag köpte kostade visserligen en slant men jag är övertygad om att jag kommer att ha nytta av dem länge.
Bild lånad från nätet.



Mycket bra ljudkvalité måste jag säga.

Lyssnar just nu på Ann Cleeves böcker med min absoluta favorituppläsare: Katarina Ewerlöf. Hon är otroligt duktig i mitt tycke. Hon har sån inlevelse när hon läser, så det är ett rent nöje.
Har ju lyssnat på en del böcker där uppläsaren är så tråkig att jag lagt ner boken bara av den anledningen. Men icke när det är Katarina Ewerlöf, Stefan Sauk eller Torsten Wahlund som läser. Dessa personer är verkligen topp 3 i mitt tycke.

Vädret här i Kvänum idag ser inte allt för roligt ut. Ser nästan ut som det kommer underkylt regn *usch*.
Figge har borrat in sig under överkastet i gästsängen och snarkar gott ☺
Själv ska jag inta lite frukost.
Önskar dig som läsare en god och härlig dag.




3 kommentarer:

  1. Va kul med att läsa o lyssna från Storytel!! Det var längesen jag skrivit till dej vännen,hoppas allt är bra! Nattikramar från mej Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! ja du hantverkare kan man få vänta på!! en vecka kan lätt bli månader..tack för tipset om storytel har väl tänkt tanken men inte kommit längre :) ha en fin Söndag<3 kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du upptäckt Storytel. Thorsten Wahlund tycker nog jag är lite för släpig men jag håller med dig om Stefan Sauk och Katharina Everlöf. Angela Kovacs är en ny favorit.
    Som du säger kan man lätt tröttna på en bra bok bara för att uppläsaren är usel.
    Jag virkar och handarbetar mycket och då är det perfekt att lyssna på en bok..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Sun Bear