Dagens citat

8 mars 2015

Längesen nu!

Hallojsan!
Längesen jag skrev nåt här nu. Händer mycket gör det. Rejäl turbulens i mitt liv. Jag trivs inte längre på mitt jobb pga en sköterska som tror hon är drottning och kan bestämma allt... Det gör mig så sorgsen att känna att jag vill inte gå till mitt jobb längre. Ett jobb som jag tidigare älskat och gått till med glädje, men denna människa har förstört allt!!! Frustration, ilska och sorg tar upp hela min tid just nu... Det som gör mej mest förbannad är hur en människa som tidigare själv jobbat som uska kan totalt glömma bort det så fort hon fick en annan nål på bröstet. Hon tror att hon kan och vet allt. Anser att vi uskor på jobbet inte kan nåt, har ingen befogenhet till något.... Usch säger jag bara...
Tänker tillbaka på hur det var förr, aldrig något tjafs. Vi funkade kanonbra tillsammans i nattgruppen. Detta är bara borta nu sen denna människa kom till oss på natten.

Har sökt jobb som personlig assistent och hoppas jag får en tjänst där.. Måste göra något innan jag rasar samman totalt.

Nästa helg ska jag iaf göra något roligt. Drar iväg till min kusin Christina i Stockholm och tillbringa några dagar där... Ska gå på mitt livs första musikal: Evita. Det ska bli så roligt ju. Å så gott att komma bort ett tag och slippa tänka på jobbsituationen.

Å så kryper golfsäsongen närmare och närmare... Ser ut att bli bra väder imorrn så då blir det nog en tur till älskade golfisen och testa på svingen igen....

Kommande golfresan närmar sig också med stormsteg, bara så gott att ha något trevligt att se fram emot.
Å så Lisbeths och min tur till Hedemora vilken jag  oxå ser fram emot med glädje.

Hua, det vart lite galla utspydd i detta inlägg, men skönt att få skriva av sig lite.

Önskar dig som läser detta en härlig dag och var rädd om dej.

Kram Annci

1 kommentar:

  1. Hej, jag förstår dig precis, i j'jobbvärlden' händer sådant ofta mer än vad man tror.
    Det tycker jag är hemskt, men för att man själv ska orka är mitt råd, ignorera henne, kör ditt 'race' som vanligt, Låt henne inte 'dra ner dig' så du blir sjuk 'på köpet', det är hon inte värd.
    Har själv jobbar som du i vården, allt har inte varit som man önskade där heller, nu är jag en glad pensionär. Längtar absolut inte dit nu, men givetvis saknar jag mina 'bästa vänner'.
    I nöden prövar man vännen, har du märkt något av det.
    Men så kul att få åka och lyssna på Evita, det är min högsta önskan oxå, blir avund nu.
    Sköt om dig och ha de så trevligt/ Eva

    SvaraRadera

Sun Bear